tisdag 16 februari 2010

Me in a nutshell

Jag har gjort det igen - gone bananas on nuts and fruits. Förra gången hade jag 4st varor på mitt ansvar, och kom hem med hälften - pga. den maffiga nötbuffén på ICA Kvantum i Liljeholmen.

Förstår inte vad som tagit åt mig. Jag blir som ett frustande sto när jag närmar mig något som ser ut som pistagenötter eller torkade tranbär.

I lördags efter bowlingen ringde syrran och bad mig köpa med mig dricka till barnen och choklad till kaffet. Inte den svåraste av uppgifter, kan man tycka, men va fan, butikjäkeln hade en Naturgodishörna. Då var det förstås klippt!

- Nej, satan! bräkte jag, när Micke svängde ut från parkeringsfickan.

Jag sneglade ner i Coop-kassen och skymtade chokladen till kaffet - så långt enligt planen - men istället för dricka till barnen såg jag ... en ekologisk påse nötter. Vad annars? Så det var bara att stanna vid nästa butik och inhandla resten av den sjukt avancerade inköpslistan syster gett mig.

Det är jag i ett nötskal, det!



Share/Save/Bookmark

1 kommentar:

Camilla sa...

men du kom iallafall ihåg drickan innan ni kom hit. det var bra jobbat!