måndag 22 februari 2010

Sibirisk kyla

Brrrr. Ka-ka-ka-kall...t.

Ögonen höll på trilla ur skallen på mig i morse när blicken mötte termometern:

-21 grader!

Jag tittade en gång. Jag tittade två. Sen förlorade jag medvetandet, och vaknade först när jag stod under varmvattensströmmen i duschen.

Slog på Nyheterna och tappade hakan. SL avråder från att ge sig ut i kollektivtrafiken idag, eftersom all tunnelbanetrafik ovan jord är inställd(!) och de insatta ersättningsbussarna räcker inte långt då ett fullsatt t-banetåg tar 1500 pers. Växlar krånglar och strömmen till tågen bryts. SL råder de som kan jobba hemifrån att göra det, och lämna plats till dem som måste ta sig till sitt arbete. Har aldrig tidigare varit med om något liknande.

Så ... här sitter jag nu utan båd' ögon och haka, och hackar tänder, vilket är näst intill omöjligt utan haka.

Brrrrr.


Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: