tisdag 23 februari 2010

Springfyllan

Idag har jag hunnit med ett tungt depp med åtskilliga tårar, men duktigt tagit mig upp ur gropen - mycket tack vare underbara vänner!

Men nu ska vi inte prata depp, utan pitt. Vik hädan, alla pryda! Nä då, skojade bara - det är bara det att jag direkt associerar till Brad Pitt när jag hör eller läser Depp (Johnny). Du som lekt "Ön - vem väljer du?" vet vad jag pratar om. De två har man ju fått välja mellan en miljard ggr - minst. Kom på nå' nytt! :-)

Men nu lägger vi depp och pitt åt sidan och ägnar en stund åt nåt så trevligt och hurtigt som Vårruset. Den 2 juni går loppet av stapeln, och Djurgårn förvandlas till ett gytter av nummerlappar, picnick-korgar (hur f-n stavas det?! picnic? picknick? picknic?) På finska lär det ju i alla fall heta pikknikk, så det kör vi på: ... Djurgårn förvandlas till ett gytter av nummerlappar, pikknikk-korgar och en massa ben med spring i. Allt är som en enda lång sommarvisa. Inte för att jag någonsin sprungit det där loppet, men man kan ju bara tänka sig ...

Det enda felet är egentligen att det bara, endast, enbart är för tjejer. Har du pitt så stick och brinn, liksom. Det är ju (ett slags omvänd) diskriminering. Låt gubbarna springa. Det går väl att ha en dam- och en herrklass för bövelen!

Pratade med två fina herrbekanta som modstulna fick se sig förbisedda. Då föreslog jag att de kunde skapa ett eget lopp - Springfyllan. Det är typ som irländsk julafton minus snurr - vad blir det? Svensk julafton? Du dricker sprit och springer. No more, no less.

Tror det kunde bli en riktig publiksport!

Om jag ska springa Vårruset i år? Hrrfffmmp ... ja.


Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: