måndag 15 februari 2010

Charlotte Kalla är en jäkel på att andas


Kalla, som tog guld på damernas 10 km fristil.
Bild från svt.se


Borde definitivt sova. Gör det inte. Har inte babblat klart för idag. Hörde på OS-tv att Charlotte Kalla har bäst syreupptagningsförmåga (högst syreupptagning alltså) i dam-Sverige. Wow! Kan inte låta bli att undra vart på den listan jag hamnar. Tur att detta är någonting som alltid kommer att vara tryggt outforskat, såvida jag inte bestämmer mig för att ta rygg på Kalla, vill säga. Ja, att iklädd trikåer på längdskidor, staka mig in på medaljplats i ett OS eller VM, eller SM för den delen. Jag bestämde mig redan vid "trikåer".

Apropå syreupptagning: hatten av för Markus Hellner, som tog sig in på en snöplig fjärdeplats i herrarnas 15 km tidigare ikväll, efter att ha tagit ut sig fullständigt - han låg kvar i snön säkert fem minuter innan någon behagade gå fram och kolla läget.


Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: