måndag 1 mars 2010

Hatbrotten ökar ...

På SVT:s nyheter i morse såg jag, till min stora sorg och förfäran, en graf som visade att hatbrotten ökat sedan 2007. Och bara 8 procent klaras upp!!!

Jag blir så förbannad - fullständigt kokar av ilska! Vad är det med de där ynkryggarna till människor? Förlåt, kvasimänniskor. Vad är det som gör att vissa är så osäkra och rädda för andra människors sexualitet att de måste slå ner, eller till och med ta livet av, någon annan?!

Jag tror jag har svaret, eller åtminstone ett svar: Jag tror att vissa är så rädda för att de själva har det i sig - dragningen till samma kön - att de måste förinta den delen av sig själva, och låter då någon annan få klä skott för den rädslan. Och för att ingen ska tro att de - DE - skulle vara homosexuella, så slår de ner en till. Liksom för att vara på den säkra sidan. Och Gud förbjude att någon av samma kön kommer fram till dem på krogen. Då måste ju det betyda att de har sänt ut SÅNA signaler! Och så har vi plötsligt ett mord med homosexuella förtecken.

Jag har ett förslag: Ni ynkryggar, ta er hink och er spade och samlas i ett grustag, och istället för att platta till sandkakor med spadarna, banka in lite vett i skallen på varandra!


Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Daniel sa...

Skrämmande...

tänk, livet e ju såååå kort...!!! Hur orka spilla så mycket energi av sej själv å hat på andras kärlek!?! Jag fattar inte. Fattar noll.

Camilla sa...

de får gärna stanna kvar i det där grustaget efteråt...

usch vilken tragisk utveckling. hur kan det bara vara 8% som klaras upp?? det fattar jag inte alls.

Anonym sa...

dumhet, trångsinthet & ignorans är ingen bra kombination. sen skyller jag mkt på föräldrarna oxå. har alltid tyckt det borde va samma krav och undersökningar etc på folk som skaffar barn själva som på de som adopterar el gör provbarn!
an.