söndag 14 mars 2010

Vinnare i ett Karl-Alfred-starkt startfält

Igår gick en av de bästa Melodifestivalfinalerna av stapeln i Globen - en av de bästa för att så många bidrag var riktigt starka - jag hoppades på Anna Bergendahl men hade inte blivit ledsen om någon annan vunnit. Jo, EN - den där "Manboy" in the shower. Huu. En förfärlig och banal historia. Men den tog sig efter hand. Nu kan jag lyssna på den, men där slutar vår relation.

Anna - lilla Anna nyss fyllda 18. Du vann! Grattis! "This is my life" är vacker och numera alltså ett stycke musikhistoria - så avskalat finstämd och melodisk. Alldeles för bra för Melodifestivalen egentligen, men kanske kanske att det faktiskt funkar i Europa. Kanske för att det påminner om en världskänd sångerska vid namn Dido. Vem vet. Vi får ge oss till tåls till i mitten av maj. Then we will know.



Jag var rätt säker på att den vackra och oskuldsfulla Darin skulle ta hem spelet, tack vare sin etablerade fan base - ni vet ju själva vilka det är som har makten i såna här sammanhang - småtjejerna med sina sms-villiga tummar. Men inte då. Jag är uppriktigt förvånad faktiskt!

Till mina övriga favoriter hör sockersöta Salem, lidelsefulla och genuina Peter Jöback och ja, Darin då förstås.

Men Anna, du var bäst och så värd detta!
Minns din Idol-audition i Idol 2008.




Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: