tisdag 16 mars 2010

Urban Utforskaren

Har länge tänkt försöka mig på att få till en bra barnbok. Jag vill att den ska vara modern och liksom hänga med i utvecklingen. Så här nånting kanske:

Urban bor i en minimalistiskt inredd etta utan tv, i Midsommarkransen, söder om Folkungagatan, bara ett stenkast från city. Där lever han med sin hund Blondinbella - en blandning mellan Afgansk fågelhund, italiensk vattenhund och Chihuahua.

Urban är positiv, social och utåtriktad och gillar att resa och träffa nya männsikor. Men mest gillar han att äventyra bland råttor och hemliga gångar i Stockholms undre värld.

Och sist i boken har jag tänkt mig en pekboksdel med viktiga ord som: gruvschakt, body mass index, smörfrästa primörer, fuskpäls, rakpermanent och Nespressomaskin.

Vad tror ni? Kan det vara nåt?


Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker du kan skriva om en kille som kommer ut som hetero till föräldrarnas & omgivningens förtvivlan & själv så är han jättelessen & undrade vad det är som är fel på honom!
an.

y_. sa...

Haha, ja, DET ska jag göra! :-) Tack för tipset!