fredag 12 mars 2010

Veckan som var ...

Jag veeeet, jag har varit borta ett tag från bloggandet, men INTE frivilligt - det ska gudarna veta. Både jobb- och hemdator packade ihop, blev ledsna och kastade in handduken. Med den handduken torkade jag mina tårar. Så kan det vara.

Men nu är jag här! Jag pratar/skriver som om jag hade hundratusentals läsare. Hahaa.

Nåja, nåja, jag ska nu summera veckan som varit:

Det största av allt är att vi blivit med ny familjemedlem. Nej, ingen bebis, och nej, inget husdjur, utan en mänsklig skapelse - en flickvän till oss alla. E, we love you!

Ett lågt skämt tränger sig in på en andraplats på denna hänt-i-veckan-lista:

Jo och jag kommer helt oförhappandes in på vad "SKÅL" heter på grekiska.
Jo: Om man är två som skålar heter det "Yiasou" och om man är flera heter det "Lljamas".
C bryter in: Och om man skålar med flera armar så heter det "Calamares".

Jag har varit laptop-lös, men är det inte längre, vilket vi tackar för. Jag kan nu äntligen andas igen - jag skriver, alltså existerar jag. Eller?

Häpp!


Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Anonym sa...

äääntligen! & tack! jag höll just på att dö av abstinens! jag tror jag pratar för alla hundratusentals läsare! :)
men vem är denna e? förtydligande? eller? men jag säger grattis iallafall, nya darlings är alltid underbart!
jag saknar min absolutaste bästaste darling! hoppas vi ses snart!
pössen.
an.

y_. sa...

Vad söt du är, bästa kusin! Ja, nya darlings är underbart! Du är redan family and I love you!

När ska vi ses?

Puss!