söndag 4 april 2010

En påskafton vi sent ska glömma

Gårdagen dvs. Påskafton spenderades hemma hos mor & far med syster, make och syskonbarn. Det mumsades smörgåsbord, dracks öl och vin och pussades på syskonbarnen. Sigge blev fullständigt uppslukad av en historia (verklighetsbaserad) som pappa J fick berätta om och om igen. Den handlade om en Christer och Eiffeltornet.

- Pappa, berätta om Trister! hojtade Sigge ivrigt.

Kvällen avslutades en bit in på nattkröken med att svågern J hittade en Sombrero på hatthyllan, och tyckte att det var en bra idé att natta frugan med Smurfdansen - han dansade in till henne och sin sovande 2-åriga dotter, skrålande:

- Det finns en smurf i oss alla, i både trista och balla ...

Syster konstaterade att det lustiga, och då hyfsat tröttsamma, med hennes make är att han aldrig slutar, och det stämmer verkligen. Jag gick in och tittade till Sigge bus som låg och sov i ett annat rum, och när jag kom tillbaka sågs J fortfarande stuffandes vid frugans sängkant. Hahaha, jag bubblar av skratt inombords när jag tänker på det.

Jag lyckades nästan få en pic på J i sombreron - men bara nästan, som ni ser.





Fler bilder från kvällen:



Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Anonym sa...

vill se detta, hoppas på en repris i sommar kanske... ;)
an.

y_. sa...

Haha, ja, det ska vi nog kunna locka fram!

K-B sa...

Ha ha ha, vilken skön syn man får i huvudet, J sjungandes med skön huvudbonad!