lördag 29 maj 2010

Häxa fast på annat vis

I morse kände jag mig som 87 jordsnurr med tungt huvud, värkande bihålor och ett envist illamående. Två Alvedon och åtskilliga timmar sömn senare mådde jag helt ok. Gårdagskvällen gör sig inte längre påmind annat än i minnesbilder. Tack L och S för igår!

Kommer ni ihåg häxornas tid? Nej nej, inte påsken, utan den oskyldiga ungdomens tid - jag menar "häxa" som i häxblandning - när en del blandade diverse alkoholhaltiga drycker till en och samma. En vidrig anrättning var det enda som återstod av de nyss rena och antagligen ganska goda dryckerna. Jag gjorde det faktiskt aldrig - häxor alltså - det jag däremot gjort, och fortfarande gör, kanske ska tilläggas är att, under en och samma kväll, sippa på Champagne, rödvin och öl. Hur mycket bättre är egentligen det? Det blir ju häxa av det också - fast i kroppen. Igår passade jag också på att avrunda det hela med en cider. Alkohol och socker är vanskligt! Aldrig mer! And I mean it!


Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Anonym sa...

staaaaaackars dej! hoppas festen var värd det onda iallafall på ngt sätt! Pöss.
an.

y_. sa...

Jag veeet, visst är det sinnessjukt synd om mig?! Värsta stackaren av dem alla! ;-)

Anonym sa...

mmmm syndaste om dej i helaste stora vidaste världen!
an.