fredag 7 maj 2010

Se you soon, alligator

I veckan lunchade jag med Gustav, och när vi skulle skiljas åt sa jag helt oförhappandes:

- See you soon ... alligator. Ehh?

Gustav skrattade till men fann sig i ett huj:

- See you soon, spoon!

Dessförinnan hade jag fått en dusch desinfektionsmedel på mig och luktade således sprit, vilket vare sig är kul eller särskilt lämpligt en vardagsförmiddag. vi diskuterade ordet desinfektionsmedel kontra desinficeringsmedel. Hur säger du? Vi kom fram till att vi hade rätt bägge två - båda orden går att använda. Men eftersom diskussionen tog en del tid i anspråk började det röra sig om desinfixering.

Senare samma vecka hörde jag Fredrik säga:

- Det är en enda sörja - sörjalistiskt!
Mycket bra begrepp, tycker jag och Frank Krass, som är en påhittad figur som inte skräder orden. Det värsta han vet är förskönande omskrivningar.

Vi hörs - hej.


Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

gtf sa...

Användbart begrepp där Fredrik. Sörjalismen kan ju eventuellt vara vår tids folksjukdom.

Argh vad jobbigt, nu känner jag ju att jag måste hitta på någon kvick hejdåfras. Ska det vara så varje gång vi hörs från och med nu?

See you this week - kalabalik?! Ehum...

/G

y_. sa...

Haha, en får tacke! Det låg ju hyfsat nära till hands att välja ett helt annat rim:

"See you this week - geek." ;-D