söndag 13 juni 2010

Bloggeri bloggera och lite scheisse

Ibland bara rinner det ur mig - direkt från de två grå via hjärnbarken, ner i armarna, genom fingrarna och - knapperiknapperi knapp - ett nytt blogginlägg.

Det här är inget undantag, även om jag alldeles strax ska kopiera in ett stycke ur en annan blogg - Markus, min älskade släkting. För ovanlighetens skull ska det handla om kungahuset ett par minuter framöver. Så här skriver Markus:

Däremot har jag fått för mig att kungen är lite utav en mansgris... framstår han inte ofta som en? Undrar hur många gånger drottningen har stått vid hans sida med ett leende och en beundrande blick och bara tänkt "Scheisse vad han snackar gegga... kan han inte bara vara tyst..." - MÅNGA gånger tror jag...

Bubblade av skratt när jag läste detta! Tror dock att kungen tänkt detsamma om Silvia vid åtmistone något tillfälle, och jag tror att han hade svårt att hålla sig från att brista ut i århundradets asflabb när han såg Christine Meltzers Hey-Baberiba-parodi på hustrun hans.

Och sen det här med att kungahuset skulle vara glamouröst? Har aldrig förstått grejen? Elegant och pompöst möjligen, men glamouröst?!



Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: