fredag 11 juni 2010

Maradona är en idiot!

Vi är många som undrat varför Cambiasso och Zanetti lämnades utanför Argentinas VM-trupp. I press och på olika webbforum ryktas det om att anledningen till att Maradona inte tog med Cambiasso är för att han misstänker att han är bög(?!) Om det är på det sättet är det en ofattbart sorglig historia - men vad kan man förvänta sig av en idiot som Maradona? Vem fan utsåg honom till förbundskapten?! Han är en patetisk, korkad föredetting som dessutom varit dopad. Han kan inte ha många indianer i kanoten.

Och kan någon tejpa igen truten på fanskapet med isoleringstejp, så besparas världen en massa nonsens och svammel.

Nu är jag så förbannad att jag skulle vilja sparka honom på smalbenet - jättehårt!


Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Henke B sa...

Haha, ja, visst tusan är han en idiot. Han säger de dummaste saker. Och gör de dummaste saker.

Jag börjar nu ändå tro att Argentina kan göra ett riktigt bra Vm. I oktober när kvalet avslutades och Argentina med nöd och näppe kvalificerade sig var jag orolig, hur fan ska det här skräplaget kunna göra något i VM? Det kan i och för sig bero på den enorma VM-febern och den obotliga optimismen som frodas på Buenos Aires gator (jag kan ha blivit smittad) men jag tror Argentina går till kvart eller semi i denna turnering.

y_. sa...

Tack vare Messi eller kollektivet? :-)

Henke B sa...

Tack vare ett kollektiv som innehåller Messi, världens bästa spelare.

Efter första matchen är jag osäker på en punkt: passar Veron verkligen in i startelvan? Kanske är hans rutin och hjärta viktiga för kollektivet, men hans felpassningar och allt långsammare steg får mig att önska att han var lite yngre. Och det finns ingen självklar ersättare att slänga in i startelvan, Maxi Rodriguez är för offensiv och mer av en kantspelare, Mario Bolatti är en utmärkt passningsspelare men han saknar rutin. Jag tror att Veron blir kvar, men att han ofta blir utbytt efter 70 min, mot Maxi eller Bolatti beroende på matchbild.