torsdag 3 juni 2010

Rus som rus

Minns när jag tömde mitt fack den där dagen - min nummerlapp till Vårruset hade kommit. Egendomlig känsla, med tanke på att löpning enligt min mening är bland det tråkigaste man kan syssla med. Men jag hade antagit utmaningen och det fanns ingen väg tillbaka.

Men blev det nåt Vårruset för mig? Nä. Jag har haft envist onda bihålor under en längre tid och har en infektion i kroppen. Så istället blev det öl. Motsatt effekt, kanske ni tänker då. Jag tänker likadant. Men vi hade sommarsläppfest med jobbet, med ett smakprov av en del av sommarens festivalakter. Och då får man ju liksom bjuda till lite, eller hur!

Det kändes dock sådär att, vid hemgång, med alkohol skvalpandes i kroppen, möta nysprungna Vårrusare på gatorna. Tänkte slå ner dem, men vad hade det hjälpt?




Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Anonym sa...

så du satsade på maratonen istället men bangade & anmälde mej??
;)
an.

y_. sa...

Exakt! :-D