onsdag 14 juli 2010

Blåst!

Å syre!!! Att man kan bli så lycklig av att få luft - att kunna andas. Jag känner en djup tacksamhet. Strax under 25 grader. Perfekt helt enkelt!

Igår var det värmebölja extra allt, men med en förädisk stormvind som tog tag i allt som kom i dess väg, exempelvis mina femtioelva A3-utskrifter, som jag skulle skicka med den första lasten till Arvikafestivalen. Jag hade precis lagt pappersarken på marken utanför Riksteaterhusets entré. Solen gassade, och jag tänkte mig en skön stund därute spraylimmandes affischer på sina pannåer. Då kom den första vindpusten, och mitt synfält fylldes med lövtunna vita blad. Då den smärre panik som infann sig slog ut allt vad logik och rationellt beteende heter, sprang jag efter och försökte få fatt i dem, istället för att lugnt och sansat stanna kvar och rädda återstoden av pappershögen. Då kom tekniker-John till undsättning. Han kom körande in på parkeringen, stannade bilden och bistod mig i pappersjakten. Vi insåg dock ganska snabbt att det enda rätta var att göra om utskriftsproceduren och försöka sig på en ny spraylimsession. Gör om, gör rätt, liksom.

Sagt och gjort: Upp och skriva ut nytt, dra med mig Emma för att hålla allt material medan jag limmade för glatta livet. Det lyckades! Tack Emma och John, för hjälpen!

På andra försöket lyckades vi! Foto: Fredrik Sjöberg







Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: