söndag 1 augusti 2010

Osmakliga smaksensationer

Undrar om det finns något så ljuvligt gott och samtidigt så snuskigt och osmakligt som plockgodis. Jag tror inte det.

Skulle jag sluta med napp?! Aldrig, det är alldeles för gott. Godast är att ta en salt, en frukt och en cola och stoppa dem i näbben samtidigt.

En kär vän till mig sa en gång att Ahlgrens bilar ska ätas alla tre färger på samma gång - Rosa, vit och grön i ett nafs. Tack H för det tipset, ty det visade sig stämma. Under samma period var jag helt såld på Colaflaskor ihop med salta fiskar.

Och de som känner mig vet att en solklar favorit för mig är turkisk peppar och rött vin.

Hur äter du ditt godis?








- Posted using BlogPress from my iPhone



Share/Save/Bookmark

4 kommentarer:

Henke B sa...

En som heter Fisso käkar gärna Violtabletter ihop med Svarta katten. Har testat - grymt bra kombo!

Mikaela de Ville sa...

Jag har inga bra kombos direkt, inte mer än att smågodis helst ska ätas med osöt dryck. Typ vin. Eller kaffe eller te. Absolut inte med läsk. Blä! Godaste godiset till vin tycker jag är vaniljfudge! Mmm...
Och i Gott och Blandat-påsarna kan det vara gott att blanda rödingar med svarta med hål i. De gula godisarna däremot kan dom ta bort från den påsen. Jag synar alltid alla noga för att få den med minst gult i.

y_. sa...

Henke: Viol och saltlakrits tycks vara ett säkert kort, men jag är inte så förtjust i viol - ett ännu starkare skäl att testa kombon? :-)

Mikaela: Rött vin och vaniljfudge?! Vet inte om jag vågar prova det :-) Men håller helt med om att godis och läsk är ett fett big no no! Sliskovich!

sjobergfredrik sa...

Vilka härliga inspel! Jag gillar också att snarra svarta med hål tillsammans med en färgrann bit från gott och blandat påsen. Känner också igen mig med biltricket - tre igen. Oslagbart!