fredag 10 september 2010

En blodig biff med extra bearnaisesås vill jag INTE ha, tack!

- Det där börjar bli ett problem. Jag skulle nästan vilja kalla det ett samhällsproblem, sa den gode vännen R, när vi lunchade igår, och jag precis fått bröd och två(!) portionsburkar tzatziki, när jag uttryckligen bett om "utan bröd. Och utan tzatziki, eftersom jag är laktosintolerant."

R fortsatte:
- Man säger "utan bearnaisesås" och får extra bearnaisesås.

Jag skrattade. Mest åt R, men också åt hela grejen. Jag menar, hur svårt kan det va?

En person i min omedelbara närhet har tröttnat på att beställa "välstekt" eftersom hon aldrig får välstekt. Så nu låter det så här när vi är ute på krogen:

- Jag vill ha den bränd!


Share/Save/Bookmark

1 kommentar:

sjobergfredrik sa...

Det är svårt att bryta mönster. Har du testat att skicka in en skriftlig beställning dagen innan? Så de har tid att förbereda sig? Eller kanske hänga med in i köket och montera själv? Liksom teambuilda med din favvokrog? Bara några enkla idéer.