söndag 5 september 2010

Hänt i veckan!

Bra vecka i Ylvaland, utan minsta sockerpartikel och utan en droppe alkohol. OCH jag har börjat med mina morgon-pw:s igen. Känns bra!

Igår var det jobblördag, och jag minglade med en massa eldsjälar Sverige över som lever med teatern nära hjärtat. Jag träffade också min favvis, Emil Jensen, en utomordentligt skicklig ordkonstnär med hjärtat på rätta stället - och rolig som få.

Med svåra magsmärtor av skratt efter att ha hängt en timme med Emil, styrde jag hemåt mot mysmiddag hos våra fina grannar H och A. Där satte glupska jag en bit tacoskal i halsen. Inget jag rekommenderar. Jag kände skalet hela vägen via matstrupen ner i magsäcken. Skulle kunna betecknas som en typ av fysisk powermeditation - jag var sannerligen DÄR och DÅ i NUET.

Har det varit nån kul tv i veckan då? Jorå.
Sjukt roligt när Pernilla Wahlgren gästade Fångarna på Fortet, som man för övrigt plockat fram, dammat av och nu kör igen, och varje vardag (?!) - helt obegripligt, eftersom det är såå 90-tal :-)

I vilket fall som helst: I ena laget såg vi som sagt Pernilla Wahlgren, tillsammans med Anna Book, Richard Herrey och Josefin Crafoord. Dessa fyra tävlade mot sina barn - ja, det är sant. Och barnen vann. Hehe.

Pernilla hade inte ett rätt, medan exempelvis Josefin Crafoord skötte sig bra, vilket jag inte kunnat gissa. Vet inte, men mina förutfattade meningar hade sedan länge placerat henne i ett för henne mindre fördelaktigt fack: det intetsägande-vanlig-tradig-modebrud-facket, vilket närmast skulle kunna likställas med ett glas ljummet vatten. Lika intressant, så att säga. MEN nu tycker jag att hon är skön - efter att ha sett henne några minuter på tv, och faktiskt gett henne en chans. Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig.

Josefin berättar i en intervju att Pernilla, när de kommit ut till fortet, sagt att hon varit där två gånger tidigare men inte tagit en enda nyckel. Josefin avrundar med orden:

- Gjorde hon det idag? Nä.

Men fler Fångarna på fortet blir det inte för min del. Det finns för mycket jag hellre ser - och gör för den delen.


Vi blickar framåt:
På tisdag är det EM-kval mot Ungern, förlåt San Marino. Då hoppas jag på en ny Zlatansk högtid - och prognosen är onekligen mycket god!

Ytterligare något att se fram emot på tisdag är starten på en ny IDOL-säsong - Halleluja! Fast jag längtar redan till andra omgången - när agnarna har skilts från vetet - när det liksom börjar på riktigt.


Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Henke B sa...

Så vi ska spela mot Ungern igen på tisdag? Vi hoppar alltså över matchen mot San Marino?

y_. sa...

Sluta märka ord nu, Henke, du fattar väl vad jag menar ;-D

sjobergfredrik sa...

Jag gillar att jag får höra om matchen ikväll via din blogg. Antingen skrivs det för lite om den. Berättas knapphändigt i sagorna. Eller så är jag helt enkelt för ointresserad för att läsa av tecknen. Hur som. Det kan nog bli match för mig ikväll. Tack Y!