söndag 26 september 2010

Lill-Rihanna behöver den stora scenen för att koppla på skärpan och stjärnglansen!

Nu över till IDOL.

Känner att jag inte kan låta Jamilla vs. Madeleine-prylen få passera okommenterad.

Jamilla stapplade in på audition i en oversize-tee - inget konstigt alls, om det inte vore för att tishan även innehöll en annan människa. Märkligt det där med att köa i timtal för 20 sekunders trams - i ett forum där trams inte är önskvärt. Har aldrig hajat grejen.

Nåja, Laila hörde (och såg?) potential hos den unga Jamilla. Och sanningen att säga kände jag också att här fanns något - mest för att hon är så sjukt lik Rihanna.

Genom slutaudition tog hon sig, den lilla damen, som inte verkar allt för skarp.

Juryn: Varför är du så hes?
Jamilla: Vi har skrikit så mycket för att vi var så glada att vi gick vidare.

Intelligent? Nä. Men nu var det ju inte inträdesprov till Mensa saken gällde, utan en IDOL-biljett vidare till tv-studio och ett par miljoner fredagsmyssvenskar. Stort som bara den, men fortfarande inte Mensa.

Ok, så vad hände då Jamilla? Jo, hon duellerar mot Madeleine, som på ett mer moget sätt skrattat sig igenom slutaudition. Anders Bagges hjärta är för länge sedan vunnet - men vad tycker svenska folket? För det var nämligen vi som fick välja mellan dessa två sångfåglar - minns Calle Kristiansson vs. Westlife-Pjotr förra säsongen.

Jag lägger utan omsvep min röst på Jamilla. Hon har något. Divalaterna behöver hon inte utveckla nämnvärt. Skärper hon bara till sig en smula och tar IDOL på allvar kan lill-Rihanna bli riktigt intressant att följa i höst.

Hoppas nu att svenska folket bortsett från Jamillas klavértramp och röstat henne vidare till den stora scenen för det är där hon hör hemma.

På måndag vet vi.









Share/Save/Bookmark

1 kommentar:

Magued Idris sa...

Det var väldigt roligt skrivet! Jag min Fru skrattade högt åt din skildring av förloppet!

( Jamillas Pappa och Mamma ) ;)