söndag 31 oktober 2010

Födelsedagshelg med hela stora familjen!

I fredags kom älskade svågerbrorsan med make hit och gästade. Vi hade som vanligt tusen grejer att prata om. Gud, vad jag skulle vilja att de bodde i Stockholm! Vi åt god mat och drack bra rödvin - alla utom jag som mest smuttade. Känner fortfarande avsmak efter bakfyllan från helvetet för två veckor sen. Efter IDOL, som slutade med att en av mina favoriter, Daniel åkte ut, spelade vi Rappakalja. Så vansinnigt roligt! Men det är varning för att man har ihjäl varandra om man lider av dåliga-förlorar-sjukan. Det gör gud ske lov ingen av oss. Vi asgarvade oss istället till tvättbräda, alla fyra.

Om jag har bilder från fredagskvällen? Ja, en - på middagen :-)


Foto: Markus

På lördagen begav vi oss med stora färgglada paket till stan och systersonen Sigge, som firade 5 år med pompa och ståt - och pruttballonger, som farbror Markus och Fredrik hade köpt, dagen till ära. Förstår inte hur det kan vara så roligt. Fniss fniss fniss. Vi andra skrattade för att barnen skrattade, men mamma Camilla verkade tycka det var roligt på riktigt ;-)

Efter de gudomliga hemmagjorda hamburgarna, dracks det vin och öl, diskuterades, skämtades och lattjades med barnen. Kvällens behållning var köttbulledansen a la Markus, Sigge och Stella.

Vi träffas bara 2 gånger om året, hela stora familjen och det är när Sigge och Stella fyller år. Så himla trevligt - alltid!

Kvällen avslutades, något otippat i soffan framför monster-plattTV:n och repriseringen av den nya serien The Event. Kittlande spänning och bra disposition. Rekommenderas!

Känner mig helt uppfylld efter en härligt kärleksspäckad helg!
Om jag har bilder från lördagen? Nej :-(

Nu söndag och Markus och Fredrik har begett sig hemåt i sin fina Minicooper, Bruno. Ja, den är brun.

Ylva och Zina bakar(!!) Läs det igen, för det här hör inte till vanligheterna, kan jag tala om. Alexander, sambons brorson, fyllde 15 samma dag som Sigge, så idag är det hans tur att firas. Och vi har tydligen lovat att baka :-)

















Share/Save/Bookmark

4 kommentarer:

Markus Gisslén sa...

Vilken helg! TACK för allt! Ni är underbara och vi älskar er!!!

Anonym sa...

Åhhh... vad mysig helg ni har haft! Vi måste se till att träffas allihop snart, kanske en liten göteweekend snart? =)

PoK

PS. Den där kakan ser jag fram emot... DS.

Camilla sa...

så mysig lördag och om en vecka får vi mysa igen! puss

Mikaela de Ville sa...

Mumsig kaka! Men när jag först såg bilden på smeten lite snabbt såg det ut som ålar i kokande vatten. Haha. Kolla själv!
Kram.