onsdag 27 oktober 2010

Lila för kärleken!



Idag bär jag lila för att säga en självklarhet. För att sälla mig till de goda i världen, människor som tänker, människor som älskar, människor som värnar allas lika värde och rätten att själv få bestämma hur man vill leva sitt liv, och till vem man vill ge sitt hjärta.

Ta ställning, du också!

Jag länkar till min älskade syster, som uttrycker det hela på ett eminent, kompetent och medmänskligt sätt!

Joina Facebookgruppen "Bär något lila för att säga en självklarhet"

Till alla inskränkta obehagliga människor där ute - ni som inte har nog med era egna miserabla liv, utan anser er ha rätt att bestämma hur andra ska leva sina liv, och som bara måste göra livet till en plåga för era medmänniskor: Ta era likasinnade under armen och bege er, med era vidriga stenåldersvärderingar, till närmaste jordkällare. Stäng, lås och svälj nyckeln! Därinne kan ni ägna er åt fysisk och psykisk misshandel bäst ni vill, mot varandra.

Låt världen utanför få växa och blomstra!


Lila kofta och förra årets Pridesmycke.


Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejja dig söta Ylva! Vår lila vän. =)
Själv ska jag gräva i gömmorna och se om jag finner ett lila nagellack, man vet aldrig vad man kan finna. =)

Mikaela de Ville sa...

Skriver som jag skrev hos syster din, lila är inte min färg... har INGET! Men är Tant Gredelin i tanken hela dagen!
Kram.