lördag 2 oktober 2010

Lovande IDOL-höst!

Det ser onekligen bra ut för oss höstfredagsmyslovers.

Igår röstades höstens idolfält fram, och ojojoj, säger jag bara. Nu stämmer verkligen det något uttjatade "Det här är de bästa vi hittat i Idols historia". Det är så tydligt. De är skitduktiga hela bunten - alla 11.

Jag gissade rätt på de två som fick lämna fältet igår. Det blev tråkcountry-Chris och alltid så glada och tacksamma Madeleine. Så rätt att de åkte. De håller inte och skulle åkt ut med huvudet före vecka ett och två om de lyckats knipa en finalplats. Nog om dem.

Ni som läser mig vet att jag från början hade Alice, och Alice allena, som favorit. Tyckte, och tycker fortfarande, att hon är en stjärna, den lilla nittonåringen. Nu har jag hela fyra starka kort i mitt stall: Alice, Daniel, Olle och Linnéa, jazzbruttan som var outstanding igår. Hon var galet bra! Vi satt och bara gapade här i soffhörnan medan hon fullkomligt mosade övrigt motstånd med en monstertolkning av Rollingstones Jumpin' Jack Flash, som fullständigt golvade juryn och säkerligen stora delar av svenska folket.


Alice:
Henne har jag redan kommenterat både en och två gånger - hon är en stjärna med ännu mer att ge och visa. När Alice gjorde Regina Spektors Samson på sin första audition svämmade mina tårkanaler över. Ett starkt ögonblick.




Daniel:
sockersöt och ett regelrätt charmtroll med en stil som har tydliga influenser från den brittiska poprocken - Coldplay, Beatles och Oasis är band man naturligt associerar till. En stil som tilltalar mig.




Olle:
Gotländsk gud med en naturlig ödmjukhet och en röst som skulle kunna få vem som helst på fall. I detta fall är jag "vem som helst". He had me at "hello".




och Linnéa:
Jag är inget stort fan av jazz, men maj gaad vilken skör men ändå klar röst hon besitter, denna tjej. Hon känns säker i sin egen stil, hon vet vem hon är och vill vara. Ja, hon är den mest färdiga av alla idoler.



Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: