torsdag 11 november 2010

Att prata bredvid mun'

Du milde! Jesus Amalia! Herre min je! Nu går skam på torra land!

Om ni undrar vad jag håller på med så radar jag upp uttryck från tidsåldern Jura, strax före dinosauriernas tid. Ibland kan sådana behöva plockas fram och dammas av (ja, inte dinosaurierna då alltså ...) Idag är en sådan dag - en dag då en av Förkvälls programledare, Linda "living on the edge" Isaksson, drog iväg på en ordentlig cykeltur när hon intervjuade Shirley, Sonja och Sanna. Adam Alsing höll på tappa både hakan och andan. Det senare höll på hända även mig, då jag skrattade så tårarna rann.

Nu till saken, tänkte jag:

Linda och Adam leker en lek med de tre skönsjungande damerna - en lek som går till så att programledarna ställer en fråga, typ: "Vem av er har sämst morgonhumör?", och då ska var och en av Shirley, Sonja och Sanna helt enkelt svara på det genom att hålla upp en porträttbild av den kollega de tycker i det här fallet har just sämst morgonhumör.

Linda ställer nästa fråga: "Vem av er har haft flest ligg?" För det första: Vad fan är det för en fråga att ställa på bästa sändningstid? Och för det andra: Vad är det som händer sen?

Jo, Linda ställer en följdfråga om huruvida gästerna har skrivit liggalistor "med krumelurer bredvid namnen". Då förvandlas Adam Alsing till en fågelholk och tappar helt fokus på leken, som fortsätter.

- "Men hallå", avbryter han lätt lamslagen, "krumelurer bredvid namnen? Vad då för krumelurer?"
- "Ja men", kontrar Linda, som den mest självklara saken i världen, "ett hjärta, ett streck eller kanske en bergstopp."

Man ba va?!

Sen är Linda tillbaka från cykelturen och återfår sansen, men det är så dags då! Hon gör dock ett tafatt försök att slingra sig:
- Ja alltså, INTE jag ...

Men hon fattar ganska snart att det inte finns någon väg tillbaka, så hon fortsätter:
- Vadå Adam, gjorde inte du listor?

- NEEEJ! bullrar, eller nästan fnyser, Adam, fortfarande så förvånad över den fullständigt bisarra situationen som uppstått.

Vanligtvis brukar man få reda på vad det är för mat dagens Förkvällkock/kocka bjuder studiofolket och gästerna på i slutet av programmet, men idag är det totalt slut i rutan efter Lindas liggalistbekännelse.

Mycket underhållande!


Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: