lördag 13 november 2010

Homo Sapiens är vi allihopa, allihopa, allihopa!

Jag blir så upprörd av fanatism och strängt onyanserat troende! Jag står fast vid att detta är det största hotet mot världsfreden. Är det något som framkallar svärta i själar runt om i världen så är det religionens paragrafryttare. Fy faaaaaan, säger jag. Om det inte vore för att de här så kallade humana människorna faktiskt inkräktar på andra människors sätt att leva och föra sin tillvaro, så hade jag ignorerat deras existens med blott en gäspning, och bara tyckt synd om dem för deras inskränkta hållning. Men den bistra sanningen är att de förpestar sin omvärld.

Har precis med mörk hatisk blick bevittnat senaste Debatt (SVT1) om hur homosexuella behandlas i religonens namn:

Del 11 av 17, torsdag. Fotografen bakom den omdebatterade utställningen Eche Homo, Elisabet Ohlson Wallin möter troende katoliker, judar och muslimer i debatt kring sin nya utställning Jerusalem.

Denna video finns tillgänglig på SVT Play t.o.m. 22 jan 2011. Titta du också (24 min in i programmet).

Vill ta tillfället i akt och hylla Elisabet Ohlson Wallin för hennes kamp för homosexuellas rättigheter och på samma gång fantastiskt vackra fotokonst!

För att förtydliga det absurda och världsfrånvända i att använda religiösa skrifter som Bibeln för att förtrycka homosexuella, vill jag visa följande artikel, av Rickard Söderberg. (Klicka på artikeln för att se den större.)




OCH:
Läs även Markus Gissléns blogginlägg där jag såg denna artikel först.

Mer om rätten att älska vem man vill, finns här i ett tidigare inlägg: Kärlek - en rättighet


Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: