fredag 5 november 2010

Idol är tillbaka i mitt hjärta

IDOL och kärlekstema. Då sitter jag med en tår i ögonvrån och ståpäls i nacken.

Det där ljumna vattnet förra veckan har blivit till en het kopp te - min kopp te. Ikväll var det förtjusande på alla sätt. Idolerna skötte sig utmärkt, allihop, även om Geir valde en tråklåt. OCH en jättestor skämskudde fick plockas fram under inslaget med Geir och frugan i badkaret. Huu!

Jay sjöng för sin fd. och blivande(!) fru. Och låten "Here Without You", med det känslomässiga inslaget före fortfarande i minnet, blev en enda lång gråtmild rysning. Vackert! Juryn tyckte att Jay kunnat göra mer med scenspråket. Men, undrar jag, hur mycket kan man egentligen röra sig till en lågmäld kärlekslåt? Jag menar, det passar sig ju inte alltid med stora rörelser och höftvrickningar. Äsch, jag vet inte vad de menar. Men jag tyckte i alla fall det var klockrent!

Vinner gör Linnea välförtjänt! Hon är färdig och egen! Minnah är också jäkligt bra! De två i final, tack!

Fin och bombastisk We-are-the-world-kopia framfördes till stöd för Unisef, av alla idolerna inklusive de utslagna, OCH jurysnyggingen Andreas Carlsson.

Minns att jag förra året vid samma tid satt med tårar i ögonen när jag såg inslaget med Mariette Hansson och hennes flickvän.

Jag är en blödig stackare.


Share/Save/Bookmark

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag visste väl att jag skulle hitta ett inlägg om IDOL. Kärlekstemat var helt rätt, rätt person åkte ut.. och Majj Gadd vad bra Jay är!! Linnea är drottning där hon står som ett litet lingon. Hon är grym.
Ja, denna koppen te var riktigt go!

PoK