lördag 20 november 2010

Spurs vände och vann - vilket helvete!

Long time, no see. Anledningen är att jag den senaste tiden jobbat som ett ... schvajn.

Men nu är jag här :-) Slit mig med hälsan. Eller?

Har precis bevittnat en smärre katastrof för en Arsenal-fantast som jag. Men mest ursinnig är nog ändå sambon. Dumma Gunners, ni har lagt sardin (så heter det visst!) på lördagsstämningen!

Arsenal-Tottenham, hett Londonderby och en viktig dag för oss, då vi kunde tagit täten, före storheter som Liverpool, Man U och Chelsea, som i veckan förlorade med 3-0 mot Sunderland(!) Vi hade chansen, men tog den inte.

Det började solklart med 1-0 ur omöjlig vinkel, efter 8 minuter gångna. Sedan 2-0 efter ett mönsteranfall. Så vackert! Men sedan krackelerade tillställningen - Tottenham vände och vann, med 3-2. Vi borde ha sett det komma - hintarna var många och tydliga: På läktaren, bredvid min gud, Thierry Henry, stod en av snubbarna i serien "Lost". Och vad heter Tottenhams coach, jo Harry Redknapp. Redknapp=stor röd blinkande varningslampa.

Icke desto mindre, vi är förkrossade.


Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

drogba sa...

Sardin är en sillfisk enl. SAOL.Det heter sordin som betyder dämpande.Mamma undrar vad ni lärde er i skolan egentligen.Kram B&W.

y_. sa...

Haru ingen humor, farsan? Och morsan, jag är självlärd ;-)