lördag 6 november 2010

Thaitomten, fisksoppa med kyckling och parkeringskonst

Syskonbarnen Sigge 5 och Stella 2,5 är på besök dagen till ära. Mamma och pappa, tillika syster och svåger, packar ihop flyttlasset. Snart bär det av till fjärran land, bland annat Thailand.

- Undrar om tomten har prickiga badbyxor i Thailand, sa jag.

- Ska du gifta dig med honom? frågade Sigge.

- Nej, det vill jag inte.

- Men jag kanske vill, sa Stella då.

- Men va? undrade jag. Han är ju jättegammal och har jättestor mage och en massa vitt skägg.

Stella nickade.

- Tror du att du ska få paket varje dag då?

Stella nickade igen.
- Och pengar.

Ok, fattar grejen.

Z frågade Sigge om han ätit mamma Camillas fisksoppa någon gång.
- Ja, jag har smakat, men kycklingen smakade lite konstigt.

Stella visade upp sin teckning. Vad den föreställer? En parkering för dockor och vagnar, ser du väl!



FLER BILDER FRÅN DAGEN:


Guldlock


Sigge gillar sitt nya dataspel, som han fått av mormor och morfar i födelsedagspresent.


Sigge ritar en stad.


Sigge spexar.


Stella är glad i hågen.


I parken.


I parken finns en stor Jeep.


Stella vid ratten.


Stella spatserar.


Lördag=godis.


Som sagt, lördag=godis.




Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: