fredag 3 december 2010

Herreys, fredagkväll och ett tvåvåningståg

"Varje liten droppe regn är tårar för mig. Sitter på ett tåg och tänker på dig" sjöng de färgade skjortorna Herrey när det begav sig.

Jag tänker inte på "dig". Jag tänker på hur snabbt jag ska springa från stationen till hotellet för att hinna till IDOL.

När jag entrade perrongen och spår 11 på Sthlms central för ett par timmar sedan, stod där inte ett X2000. Nej, där stod en dubbeldäckare från forna Sovjetunionen, och vi ressenärer informerades av två unga uniformerade män om att det var onumrerade platser som gällde. Det var bara att gilla läget. Nu sitter jag här och åker varken framåt el. bakåt, utan sidledes. Ja, jag vet, uselt val av placering. Och dessutom precis vid en dörr som öppnas åt sidan med hjälp av en känslig sensor mitt på. Det är bara det att ingen fattar det, utan drar som besatta i handtaget. Tills jag pekar och visar. Då ser de lätt förlägna ut och försvinner snabbt ur sikte. Så kul kan man ha en fredagkväll i december.

Åhej, vad det går undan. Helt ärligt hyser jag fortfarande hopp om att vi är framme i tid. Tydligen kommer det här vrålåket upp i samma hastigheter som X2000, frågan är bara om det gäller för den här resan. Nu ... Tyst ... högtalarsprak... Ok, 15 min sena. Det betyder att jag inte har skuggan av en chans att hinna till signaturen - snabbhet har aldrig varit min starka sida. Men med lite tur missar jag bara Jihdes egotripp, de första tio.


På återsee ... höran ... skrivand ... Äh, hej så länge!


Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: