lördag 11 december 2010

Idoler i sin linda

Nynnar redan på vinnarlåten, Dreaming People - bra titel på en bra låt! Gillar att Christian Walz har gått in och tvättat bort den hinna av smäktande ballad som omslutit alla tidigare vinnarlåtar. Christian Walz som ligger bakom sköna hitar som Wonderchild och Never Be Afraid Again. Facebook, var är min Like-knapp?

Idolkvällen blev en fin och trivsam historia med ett förutsägbart men bra slut. Jay Smith med en strupe av taggtråd i guld. Otroligt tonsäker och en rocker värd namnet. Ni som känner mig vet att jag inte är av den fåraullen själv :-) dvs. hårdrock och metall är verkligen inte min bag. Inte ens lite.

Minnah blev den där värdiga tvåan - som en déjà vue från tidigare Idol-år. Hon var strået vassare än Jay denna sista omgång, men föll på mållinjen. Det såg dock inte ut att bekomma henne det minsta, hon var helnöjd.

Och så detta med kärleken ... Jay och Minnah har nåt ihop, men flickvännen stod ändå troget på första raden och gungade i takt med musiken. Kan inte vara lätt för någon av dem.

Vinnarlåten: Dreaming People


Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jadu, det var en förutsägbar med härlig vinst för Jay. Minnah såg uppriktigt nöjd ut och väntade sig nog en andraplats. Låten är bättre än gamla ylande låtar.. men inte mycket bättre.

Jay är min kopp te och nu ser jag fram emot en skiva snart!

Kram
Ghettobruden

y_. sa...

Söta Ia, min trogna Idolföljeslagare!! Jays skiva lär ju inte dröja särskilt länge. Jag skiter i och för sig i vilket, eftersom jag inte vill ha den.

Jag ska Spotifya Olle och Daniel!

Puss