torsdag 9 december 2010

Tåg och mat och tv och rödvin och humor ... och Idol

Jag har inte bloggat på ca en vecka, och känner hur det liksom spritter i fingrarna. Jag missade till och med att tycka till om förra fredagens IDOL, som jag bevittnade ensam på ett hotellrum i Karlstad med en Ceasarsallad som enda sällskap - och datorn då förstås, min ständiga följeslagare.

Minnah glänste som en julstjärna och var kvällens stora behållning, men därom tvistar de lärde, förstår ni, för alla tycker inte som jag i denna fråga. Den tilltufsade och raspröstade skåningen är storfavorit till segern. Men som jag tidigare sagt, det är något med Minnah som gör att hon håvar hem många fredagsmysares röster, och jag tror inte att hon är chanslös i morgon. Uuuuu, spännande!

När jag jobbat klart på lördagen satte jag mig på tåget tillbaka till Stockholm, för att tre och en halv timme senare ställa ner packningen på hallgolvet hemma i värmen. Och vad väntade på mig? Jo, marinerad helstekt oxfilé med bakad potatis och champinjonsås. Då kände jag en förnimmelse av lycka genom kroppen.

Sen sippades det rödvin till "Så mycket bättre", och ett repriserat "På spåret". I det senare fälldes en minnesvärd kommentar, då Niklas Strömstedt, som tävlar tillsammans med sambon Jenny Östergren (min morgontv-favvis), skulle försöka sig på en gissning på resmålet. Det rätta svaret var Las Vegas, och domare Fredrik Lindström sa:

- Tänk på en artistkollega, och menade då Martin Stenmarck, som för några år sedan vann Melodifestivalen med just låten "Las Vegas".

- Öken, svarade Strömstedt då.

Alla skrattade, och Niklas såg helt oförstående ut. Han tänkte bara högt medan han grävde i kunskapsgömmorna efter det rätta svaret. Han hade inte hört vad Fredrik sa.

Fantastiskt roligt!

Slutbloggat för ikväll. Jag går och dunar.
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Anonym sa...

visst är det UNDERBART att komma hem till nylagad mat?! man känner sej sååå älskad och välkommen! puss på er båda!
an.

Anonym sa...

Så, vem vinner ikväll?
Inte duna än... =)

Kram